2011. március 18., péntek

Thai masszázs

Napjainkban a nyugati kultúra, rohanó világában egyre népszerűbbé váló ősi gyógymód hosszú történeti múltra tekint vissza. Több mint 2500 évvel ezelőtt Indiából indult útjára és hódította meg Délkelet-Ázsiát. Alapítójaként egy észak-indiai orvost tartanak számon, Jivaka Kumar Bhaccát, aki Buddha kortársa és barátja, valamint az akkor uralkodó magadhai király, Bimbisara és az egész buddhista szerzetesrend orvosa volt. A masszázs technikája szájról szájra terjedt, általában a családokon belül. A fennmaradó kevés írásos ismeretanyagot, azaz a masszázsfolyamatokat ábrázoló közel 60 ábrát III.Rama király 1832-ben kőbe vésette a bangkoki Wat Po templom falán. E csodálatos hely - ahol a híres fekvő Buddha is megtalálható - mind a mai napig a masszázsképzés központja. A nyilvánosság felé 1962-ben nyitotta meg kapuit, majd 1991-ben Kumthorn Tangtrongchitrnak.
2009 májusában részt vettem egy életmódtáborban, Csillebércen. Az előadók között volt egy pár, akik thai masszázsból tartottak egy órás bemutatót. Addig fogalmam sem volt e masszázs technikáról, tudtam, hogy létezik, esetleg eszembe jutottak Thaiföld, ill. Bangkok híres-hírhedt éjszakái, ledér lányokkal, és kéjsóvár férfiakkal. És ennyi. Eddig.
A bemutató alatt párokba kellett rendeződjünk. Egy fél órát engem masszírozott a társam, egy fél órát én masszíroztam.
Abban az időszakban, hideg tavaszi napok jártak, így három réteg ruhába bújva fogtam neki a masszírozásnak. Azaz, az utánzásnak, hiszen ekkor, még csak leutánoztuk a mozdulatokat.
Amikor rajtam volt a sor, az első őt percben azt vettem észre, hogy elkezdek vetkőzni, egyik felső a másik után lekerült rólam. (A pólónál megálltam…). Nem a masszírozás intenzitása miatt. Egyáltalán nem volt megerőltető.Hanem, azért mert ez a masszázsforma elsődlegesen az energiákkal dolgozik.
Már ekkor eldöntöttem, hogy ez kell nekem, ezt meg kell tanulnom, olyan nagy hatással volt rám. Ugyanis a thai masszázst, páros jogának is hívják. Tartalmaz elemeket a Hatha jógából is.
A nyugati masszázstechnikákkal ellentétben a thai masszázsnál nem az izomzat megdolgozása az elsődleges cél, hanem a test energiáinak aktivizálása, ritmikus akupresszúrás nyomásokkal végig a test energiavonalai mentén.
Ugyanúgy, mint a reflexológiánál, az egészséges, harmonikus energiaáramlás a cél. Ahol blokk keletkezik, ott az egyik oldalon pangás van, a másik oldalon pedig energia hiány. Az energiaáramlás zavara pedig, hosszabb távon különböző betegségek okozója is lehet.
Az energiablokkok felszabadítása által helyreáll a test harmóniája, aktivizálódik öngyógyító ereje, erősödik ez által az immunrendszer, megszabadít a feszültségtől, könnyűnek, felszabadultnak érezzük magunkat. A masszőr nem csak a kezével dolgozik, igénybe veszi alkarját, könyökét, térdét, sőt a lábát is.
Tehát, nyújtó, lazító, nyomó, sőt van ahol „taposó”fogások tarkítják a masszázs koreográfiáját. Maga a koreográfia, több mint száz fogásból épül fel, így nem unalmas, részt kell venni benne a vendégnek is. Mind emellett a vendég olyan nagymértékben el tud lazulni, hogy néha alvás közeli állapotba kerül.
Sokszor, hála a halk relaxációs zenei kíséretnek, én is úgy ellazulok, hogy erőt kell vennem magamon. Együtt relaxálok a vendégemmel.
A masszázs, száraz masszázs, (nem olajos), a földön történik, matracon, könnyű, laza öltözetben, halk relaxációs zenével megspékelve.
Maga a mennyek országa.


További információk:
Szabadiné Kun Annamária
Tel: +36-06-70-335-7232
web:
www.metamorfozis.eu vagy www.annamarimasszazs.5mp.eu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése